Вкарват ни в капан, при който ние като застанем пред рафта, се насочваме към голямото, заяви председателят на "Активни потребители"

Увеличават се жалбите на разочаровани клиенти, които купуват голяма кутия шоколадови бонбони, а количеството се оказва малко.

"Това го установихме още преди 2 г., когато се заговори за инфлацията. Наричаме го "шринкфлация" - същата цена на рафта, но по-малко съдържание. Получихме сигнали на потребители за шоколадови бонбони, измерихме обема на кутията и след това съдържанието на бонбоните".

По думите му се получава психологически ефект, който производителите са изучили - хората избират в голяма степен с очите си.

"Вкарват ни в капан, при който ние като застанем пред рафта, се насочваме към голямото, купуваме голяма кутия, но когато я отворим се оказва, че трябвало да вземем две", добави Николов.

Той подчерта, че тази практика може да бъде само морално укорима. Има и екологичен ефект.

"Генерират повече отпадъци големите кутии, в които намерихме какви ли не кухини, подложки", даде пример Богомил Николов.

Той призова клиентите да следят цената на килограм на стоките.

"Масово потребителят не гледа грамажа. При голяма част от стоките се изписва цената за килограм, това би свършило най-добра работа. Имате бонбониера с цена 10 лв. и грамаж 140 гр. и трябва сами да си го изчислите. Ако търговецът го изписва, както е при другите продукти, това ще ориентира клиента. Някои хора избират с очите си, но красотата и вкуса имат голяма тежест", каза още Богомил Николов.

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.